وزیر امور خارجه قطر با دستور کار انرژی و جنگ اوکراین به روسیه - جزعشق خداهیچ پس انداز نکن....
دسته‌بندی نشده

وزیر امور خارجه قطر با دستور کار انرژی و جنگ اوکراین به روسیه

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که وزیر امور خارجه قطر برای رایزنی در مورد مسائل مرتبط با انرژی و جنگ در اوکراین، امروز به روسیه می رود.


به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از این منبع مطلع نوشت که شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در سفر به مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار خواهد کرد.


آل ثانی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیشب (21 اسفند) در تماسی تلفنی بر ضرورت پیگیری جدی توافق‌های به عمل آمده در جریان سفر اخیر رییس جمهور ایران و امیر قطر در مذاکرات دوحه تاکید و درباره آخرین تحولات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و مذاکرات وین به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.


امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات وین از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا انتقاد و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند.


وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفت وگو با تاکید بر اهمیت روابط تهران و دوحه و آثار مثبت سفر اخیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به قطر، تلاش های جمهوری اسلامی ایران و همه طرف ها را در رسیدن به توافق حائز اهمیت خواند.


مقام قطری ساعاتی بعد در گفت وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود به بحث و تبادل نظر درباره ایران پرداخت و طرفین در باره موضوع هسته ای ایران، اوضاع اوکراین و همچنین پرونده افغانستان گفت وگو کردند.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *