رضایی اقتصاد کشور با توسعه دریا محور هدف گذاری شده است - جزعشق خداهیچ پس انداز نکن....
دسته‌بندی نشده

رضایی اقتصاد کشور با توسعه دریا محور هدف گذاری شده است

آبادان – ایرنا – معاون اقتصادی رییس جمهور گفت‌: جایگاه ویژه‌ای در برنامه هفتم توسعه، برای پیوند ساختاری اقتصاد کشور با توسعه دریامحور هدف‌گذاری شده است.


به گزارش ایرنا محسن رضایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت کشتی‌سازی آمسکو در خرمشهر افزود: در سال‌های گذشته جمعیت و اقتصاد کشور از مرزها و دریا به سمت مرکز هدایت شد و این ۲ عامل فراموشی دریا و سیاست‌های استعماری باعث شد یکی از بزرگترین عوامل اقتصادی کشور که مربوط به دریا بود کنار گذاشته شود.
وی گفت: در منطقه آزاد اروند فرد کارآفرین با احداث اسکله و ساخت کشتی اقدام شایسته‌ای در راستای رونق صنعت دریا کرده و در کشور از این نوع افراد کم وجود ندارند که متاسفانه دولت‌های گذشته به آنها فرصت ندادند.
رضایی با انتقاد از آنچه که بی‌توجهی به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان صنعت دریایی در دولت‌های گذشته بیان کرد ادامه داد: با این رفتار، سرمایه‌گذاران سرمایه خود را به امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بردند تا کشور از نعمت آنها بی‌بهره شود.
معاون اقتصادی رییس جمهور توسعه دریا محور را در سرعت و شتاب دادن به اقتصاد کشور تاثیرگذار و مهم بیان کرد و افزود: توسعه دریا محور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: از کارآفرینان، سرمایه گذاران و ایرانی‌های خارج از کشور تقاضا می‌شود سرمایه و ایده‌های خود را برای سرمایه‌گذاری در این بخش به سواحل و دریای پیرامون ایران بیاورند.


رضایی ۲ منبع آبی در شمال و جنوب کشور را نعمت بزرگ برای اقتصاد ما دانست و گفت:دریا یکی از عناصر قدرت سیاسی و ظرفیت‌های رشد اقتصادی ایران محسوب می‌شود که در صورت توجه به آن می‌تواند از جمله مهمترین مصداق‌های اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.


معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه توجه به اقتصاد دریا محور می‌تواند افق‌های تازه‌ای را پیش روی کشور برای برون‌ رفت از اقتصاد نفتی ایجاد می‌کند ادامه داد: امروزه برای دسترسی به دریا جنگ‌ها صورت می‌گیرد این در حالیست که ما دریا داریم ولی از آن استفاده شایسته‌ای نکردیم و کشورهای جنوبی خلیج فارس این فرصت‌ها را احیا کردند و در حال استفاده از آن هستند.
وی گفت‌: توسعه دریا محور جزو مسایل جدی مورد توجه دولت است تا از منبع عظیم دریا در تولید ثروت و اشتغال استفاده شود.


رضایی روز پنجشنبه در سفر به منطقه آزاد اروند به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد، استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استان از شهرک صنعتی آبادان دیدن کرد و وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی در این شهرک را مورد بررسی قرار داد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *