۲ هزار نفر در عملیات امداد و آواربرداری ساختمان متروپل آبادان - جزعشق خداهیچ پس انداز نکن....
دسته‌بندی نشده

۲ هزار نفر در عملیات امداد و آواربرداری ساختمان متروپل آبادان

آبادان – ایرنا – رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۲ هزار نیروی عملیاتی مشغول آواربرداری و امدادرسانی ساختمان متروپل آبادان هستند و در نوبت‌های مختلف عملیات را دنبال می‌کنند.


پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در آبادان افزود: تمام امکانات و قوای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی و جست‌وجو و نجات در محل حادثه هستند.


وی بیان کرد:با توجه به وسعت حادثه و آوار، عملیات بسیار پیچیده و سختی پیش روی گروه‌های امدادی است.


رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ریزش کامل سازه ساختمان متروپل تهدیدی جدی است که جان امدادگران را تهدید می‌کند و به این دلیل باید کار را با حساسیت خاص پیش برد.


کولیوند بیان کرد: کمیته‌های مختلفی در آبادان تشکیل شده و بین گروه‌های عملیاتی تقسیم کار انجام شده است و تیم‌های روحی روانی جمعیت هلال احمر نیز با استقرار در منطقه به خانواده متوفیان مشاوره می‌دهند.


وی گفت: هر خانواده‌ای در این حادثه مفقودی دارد به مرکز بهداشت آبادان اعلام کند تا جست و جو، و شناسایی وی در میان زیرآوار مانده‌ها انجام شود.


کولیوند ادامه داد: امکانات و تجهیزات مدرن در محل حادثه وجود دارد و سعی داریم کار را در زمان کمتری به پایان برسانیم ولی گسترش آوار و شدت حادثه کار را کمی کند کرده است.


وی افزود: ۱۰ تیم پنج نفره به صورت نوبتی جست و جوی زیرآوار مانده‌ها را در طول شبانه روز انجام می‌دهند.


رییس جمعیت هلال احمر گفت: ریزش ساختمان یک تهدید است و هر لحظه ساختمان ممکن است وارد شوک شود و به این دلیل سرعت کار پایین آمده است.


تاکنون ۱۶ نفر در حادثه ناگهانی ریزش بخشی از ساختمان 11 طبقه متروپل آبادان که ظهر دوشنبه هفته جاری رخ داد، جان خود را از دست داده‌ و ۳۷ نفر مصدوم نیز از زیر آوار خارج و به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *