۱۵۰ میلیارد ریال خدمات به سیل زدگان هرمزگان ارایه شد - جزعشق خداهیچ پس انداز نکن....
دسته‌بندی نشده

۱۵۰ میلیارد ریال خدمات به سیل زدگان هرمزگان ارایه شد

بندرعباس – ایرنا – مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ره هرمزگان گفت:در راستای مسوولیت اجتماعی این نهاد، ۱۵۰ میلیارد ریال خدمات به سیل زدگان این استان ارایه شد.


به گزارش ایرنا، بارش های سیل آسا از ۱۱ دی ماه در استان هرمزگان موجب آسیب های بسیار به ارزش ۲هزارو ۵۰۰ملیایرد ریال به منازل مسکونی، زیرساخت ها و تخلیه برخی روستاها شد.


منوچهر دانشمند روز دوشنبه در نشست خبری افزود: افزون بر ۱۰ هزار بسته معیشتی، راه اندازی کاروان شادی در کمپ های اضطراری سیل زدگان، برپایی آشپزخانه در محل این کمپ ها و پخت و توزیع غذای گرم و توزیع پتو تنها بخشی از این خدمات است.


وی ادامه داد: اعزام تعمیرگاه سیار امدادی برای تعمیر تجهیزات منازل سیل زدگان، تهیه لوازم خانگی از قبیل ۴۰۰ دستگاه بخچال، اجاق گاز، سرویس ظروف و اعزام کاروان سلامت برای وزیت رایگان بیماران و توزیع رایگان دارو بین سیل زدگان در قالب کاروان سلامت احسان هم بخش دیگری از این خدمتهاست.


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) هرمزگان افزود: ۳۰ تن بذر ذرت هم تأمین شده و در اختیار سازمان جهادکشاورزی هرمزگان قرار میگیرد، همچنین حدود ۷۰۰ راس دام سبک برای جبران خسارت از دست رفتن دام مردم در سیل و زمین‌لرزه اخیر هرمزگان تهیه شده که برخی از آن‌ها توزیع شده و برخی دیگر در قرنطینه قرار دارند و سپس توزیع می‌شوند.


دانشمند یادآور شد: سیل جاسک در سال ۹۸ تجربه اول این ستاد در زمینه خدمت رسانی به سیل زدگان در هرمزگان بود و اقدام های خوبی همچون برپایی آشپزخانه و توزیع غذای گرم، کاروان سلامت و افزون بر یک‌صد میلیارد ریال خدمت‌های سلامت داده شد.


وی اشاره کرد: این ستاد در سال ۹۹ هم اقدام های موثری در هرمزگان انجام داده و ۶ هزار میلیارد ریال در زمین‌های عمرانی و اجتماعی فعالیت کرد که می‌توان به احداث مدرسه و خوابگاه های دانش آموزی، احداث حوزه علمیه و کمک به آبرسانی در این استان اشاره کرد.


وی ابراز داشت: ۲۰ مراسم و رزمایش از قبیل توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی و پویش های اجتماعی دیگر امسال هم انجام شده است.


Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *