سیاست ها و نقشه راه وزارت صمت نیاز به تغییر دارد فاطمی امین - جزعشق خداهیچ پس انداز نکن....
دسته‌بندی نشده

سیاست ها و نقشه راه وزارت صمت نیاز به تغییر دارد فاطمی امین

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نقشه راه و سیاست‌های وزارت صمت را نیازمند تغییر عنوان و مخالفت خود را درباره استیضاح اعلام کرد و گفت: فاطمی امین برای به ثمر رساندن برنامه‌های تدوین شده در این وزارتخانه بماند.


حسین‌نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت که هفته گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، گفت: شخصا اعتقادی به استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت ندارم. البته ضعف‌هایی دراین وزارتخانه وجود دارد که دلیل آن هم ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن در گذشته است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: چندین بار طراحان استیضاح درخواست داشتند تا این طرح را امضاء کنم ولی از آنجا که در این شرایط اعتقادی به استیضاح ندارم، با این دوستان نماینده همراه نشدم.


نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به مشکلات بخش معادن کشور اظهار داشت: به رغم اینکه با استیضاح وزیر مخالفم، ولی نقدهایی به بخش صنعت و معدن کشور وجود دارد. از طرفی معادن به بخش خصوصی واگذار شده و آنها نیز اقدام به خام‌فروشی می‌کنند که چنین شرایطی آسیب جدی به معادن کشور وارد کرده است.


وی تاکیدکرد: هر وزیر که جانشین فاطمی امین شود، همچنان این مشکلات باقی خواهند ماند و بهتر است به جای استیضاح، مجلس و دولت نسبت به حل این مشکلات همفکری کنند. چرا که طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، هنوز نقشه راه و سیاست‌های کلان در صنعت و معدن کشور نداریم. در حالی که حوزه صنعت در کارآفرینی واشتغال زایی بسیار اثرگذار است و فقدان این سیاست‌ها به صنعت کشور لطمه می‌زند.


نوش آبادی با بیان اینکه وزیر صمت تجربه کافی و برنامه مشخص در وزارت صمت دارد و تغییر وی، تاثیر منفی به صنعت کشور وارد خواهد کرد، گفت: در برخی از صنایع مانند خودرو بهتر است وزیر درباره چالش‌ها و اختیاراتی که در این حوزه دارد، به صورت صادقانه با مجلس گفت‌وگو کند تا همه مسائل شفاف شود.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: به نظرم اگر وزارت صمت تفکیک شده و وظایف بخش بازرگانی و صنعت مشخص شود، از آسیب به حوزه تجارت داخلی و خارجی و معادن و تولید در صنایع جلوگیری خواهد کرد.


به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.


مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.


جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت،معدن، تجارت ۱۰ آبان ماه برگزار می‌شود.



Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *