رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران در جریان جراحی اقتصادی قرار - جزعشق خداهیچ پس انداز نکن....
دسته‌بندی نشده

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران در جریان جراحی اقتصادی قرار

کرمان – ایرنا- رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت تاکید کرد: مسیر حرکت اقتصاد ایران در یک جریان جراحی اقتصادی در نتیجه تعامل بین قوا و دیگر ارکان نظام قرار گرفته است.


به گزارش ایرنا محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در کرمان با تبریک سال نو با تاکید بر اینکه دشمن امروز در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم تمرکز کرده است افزود: دشمنان تمام تلاش خود را در این زمینه از نارسایی های داخلی بویژه هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم علیه ما به کار گرفتند.


وی با بیان اینکه کشور از سال ۹۰ مورد تهاجم جدی و تحریم جدی دشمنان بوده اما راهکاری برای آن وجود داشته است اظهارداشت: این امر می توانست به بهترین فرصت برای نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.


پورابراهیمی ادامه داد: اما تصمیم‌ها و روندها به نحوی نبود که این ظرفیت را ایجاد کند و حتی گاهی اوقات تصمیم‌هایی که در داخل برای حل مشکلات اقتصادی در خصوص تحریم ها اتخاذ می شد به جای ضریب کاهندگی اثر تحریم در اقتصاد و معیشت مردم ضریب فزاینده ایجاد کرد مه نمونه آن سیاست های ارزی، مسائل مربوط به حمایت های داخلی در اقتصاد از شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی بود.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز به فضل الهی دولتی مکتبی و انقلابی با اراده مردم روی کار آمده است و دولت سیزدهم در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ مسئولیت اجرایی کشور را در دست گرفت و خوشبختانه در یک تعامل بسیار ارزشمند، ارکان نظام در مسیر بازسازی نظام اقتصادی کشور قرار گرفته اند.


وی بیان داشت: مسیر حرکت اقتصاد ایران در یک جریان جراحی اقتصادی قرار گرفته است که با تعامل بین مجلس، دولت و قوه قضاییه و ارکان نظام قرار است اتفاقات مثبتی را که در نیمه دوم شروع شد در دستور کار قرار دهیم. 


پورابراهیمی با بیان اینکه اولین اصلاح ما اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور است گفت: به دلیل بازه زمانی بسیار کوتاه بین آغاز فعالیت های دولت سیزدهم تا ارائه لایحه بودجه که ۱۵آذر ماه است امکان تحولات ساختاری اتفاق نیفتاد.


وی افزود: البته اینک با دولت در قالب کمیته ها و کارگروه های مشترک این کار را شروع می کنیم.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح ساختار نظام بانکی، تامین اجتماعی و بیمه ها از مهمترین موضوعاتی هستند که در دستور کار قرار گرفته اند گفت: بخشی از این ها هیچ ربطی به تحریم ها ندارد.


وی تاکید کرد: عوامل موثر در اقتصاد ایران را تحریم  می دانند در حالی که اثر تحریم ها در روز اولی که هیچ آمادگی نداشتیم ۳۰درصد بیشتر در اقتصاد کشور نبوده است. 


پورابراهیمی با بیان اینکه اصلی ترین عوامل، عوامل داخلی هستند و این ها باید در حوزه اقتصاد اصلاح شود گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم تمام تلاش این بود که مشکلات اقتصادی از محل مذاکرات هسته ای حل شود و بزرگترین خطای این دولت در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گره زدن مشکلات مردم با مذاکرات هسته ای بود که نتیجه آن را دیدیم.


وی همچنین با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی گفت: امروز چراغ فروزان این انقلاب روشنایی بخش کشورهای منطقه، جهان اسلام و عرصه بین المللی شده است.


پورابراهیمی با بیان اینکه با وجود مشکلات و مسائل جمهوری اسلامی ایران افتخارات زیادی را کسب کرده است ادامه داد:بزرگترین چالش هایی که دشمنان بعد از ناکامی در عرصه های مختلف فراهم کرده اند عرصه مسائل اقتصادی است که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده اند.


وی ادامه داد: بسیاری از موضوعات از جمله فتنه ۸۸، تهاجم فرهنگی، دفاع مقدس و غیره اتفاقاتی نبود که در جمهوری اسلامی ایران ناخودآگاه شکل گیرد، بلکه اتفاقات برنامه ریزی شده ای بود که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در دستور کار عوامل داخلی و حمایت های خارجی بود اما جمهوری اسلامی ایران در این عرصه ها از خودش ضعف نشان نداد، گرچه در مقطعی از زمان دچار آسیب شد. 


پورابراهیمی گفت: دشمنان ما باور دارند که جمهوری اسلامی ایران به یک نقطه اوج جریان بازدارندگی نظامی رسیده است که اگر دشمن دست از پا خطا کند قطعا منافعشان در کل منطقه از بین خواهد رفت و این مهم را در عرصه میدانی دیده اند بنابراین این دستاورد هشت ساله دفاع مقدس است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *