دستاوردهای صنعت دفاعی نمادی از شکست سیاست های تحریمی دشمنان ایران - جزعشق خداهیچ پس انداز نکن....
دسته‌بندی نشده

دستاوردهای صنعت دفاعی نمادی از شکست سیاست های تحریمی دشمنان ایران

تهران_ ایرنا_ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دستاوردهای غرورآفرین صنعت دفاعی کشور علاوه بر آن که نمادی از شکست سیاست‌های تحریمی دشمنان ایران اسلامی است



به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه( ۳۰ مردادماه) و نطق پیش از دستور خود گفت: مسجد محلی انسان ساز و جامعه پرداز است که برای ما مومنان به‌خودی‌خود منشا خیر و برکت بوده  و مکانی است که در آن اجتماعی مومنان به محور دعا و نماز شکل گرفته است و جامعه از طریق اجتماع سازنده مومنان به طور مداوم اصلاح می شود و از انحراف ناشی از تفرقه در جامعه اسلامی مصون می ماند.


لزوم بازتعریف نقش مسجد در مدیریت فرهنگی جامعه


رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ما مسجد را به عنوان مقر فرماندهی اجتماعی و فرهنگی در جامعه اسلامی و نماد ظهور مردم باوری در نظام اسلامی تعریف کنیم، ضروری است تا در جهت گیری های خود نسبت به نقش مسجد در مدیریت فرهنگی جامعه، تجدیدنظر اساسی صورت دهیم .


وی تقلیل مسجد به مکانی برای عبادت و تهی کردن این مکان مقدس از نقش اجتماعی آن را ظلم به آموزه های پیامبر اسلام دانست و تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) حکومت اسلامی را بر محور مسجد اداره می کردند. در سالهای مبارزات انقلابی نیز مساجد نقش محوری در بسیج مردم علیه رژیم شاهنشاهی ایفا کردند و در سال‌های دفاع مقدس نیز مساجد نقش محوری در بسیج نیروها علیه دشمن داشتند.


نیازمند بازتعریفی از نقش از مساجد هستیم


قالیباف با تاکید بر اینکه امروز هم با توجه به تغییر ماموریت‌ها و ظهور جبهه‌های جدید مبارزه، نیازمند بازتعریفی از نقش از مساجد هستیم، گفت:  باید در این مسیر از تجربه مساجدی که در سراسر کشور، توانسته اند محور حرکت‌های جهادی، تربیتی، محرومیت زدایی، خیریه، توانمندسازی و سایر فعالیت‌های اجتماعی قرار گیرند، به بهترین شکل استفاده کنیم.


وی در ادامه پیشاپیش فرارسیدن روز صنایع دفاعی کشور را به ملت شریف ایران، تمامی مجاهدان سرافراز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به خصوص متخصصان وزارت دفاع و سایر تلاشگران حوزه صنایع دفاعی تبریک و تهنیت گفت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر صنعت دفاعی کشور را گرامی داشت، افزود: قابلیت بازدارندگی و توان دفاعی کشور ما، بومی و جوشیده از فکر و توان ایرانی است و هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع از افزایش مستمر قدرت بازدارندگی ایران اسلامی و تقویت توان دفاعی کشور شود.


رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دستاوردهای غرورآفرین صنعت دفاعی کشور، علاوه بر آن که نمادی از شکست سیاست‌های تحریمی دشمنان ایران اسلامی است، به روشنی نشان می‌دهد که اگر به جوانان مومن و متعهد متخصص کشور اعتماد کنیم، می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم و قله‌های پیشرفت را فتح کنیم.


صنایع دفاعی با گشودن باب صادرات به مکمل مهمی در اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد


رییس قوه مقننه ادامه داد: صنعت دفاعی کشور، سه ویژگی مهم و راهبردی را ترکیب کرده است. اول اینکه به یک صنعت پیشران تبدیل شده است که همزمان با خود سایر رشته‌های علمی به ویژه فنی و مهندسی را تغذیه کرده و توسعه می‌دهد و دوم با تامین نیازمندی نیروهای مسلح و ایجاد برتری فناورانه، نقش مهمی در قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور ایفا می‌کند و سوم با گشودن باب صادرات دفاعی در آینده نزدیک به مکمل مهمی در اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.



Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *