خزعلی آشنایی کشورهای عضو اتحادیه آیورا با دستاوردهای چشمگیر - جزعشق خداهیچ پس انداز نکن....
دسته‌بندی نشده

خزعلی آشنایی کشورهای عضو اتحادیه آیورا با دستاوردهای چشمگیر

تهران- ایرنا -معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان آیورا، تاکید کرد:کشورهای عضو اتحادیه آیورا باید علاوه بر بهره‌گیری از دوره های مجازی، در دوره‌های حضوری نیز شرکت کنند و ازنزدیک شاهد دستاوردها وموفقیت‌های چشمگیر زنان ایرانی باشند.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی در نشست با دبیرکل آیورا به همت اداره کل بین الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد با شرح توضیحاتی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه زن و خانواده، گفت: بانوان ایرانی در عرصه های مختلفی همچون مهندسی، پزشکی و سلامت و تجارت بسیار موفق و توانمند هستند. 
وی افزود: سن امید به زندگی در کشور ما به 78 سال رسیده است که این عدد در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار قابل توجه است و رشد چشمگیری داشته است.
تقدیر از روند فعالیت ایران در حوزه آیوراسلمان الفریسی


دبیر کل آیورا، نیز در این نشست از روند فعالیت ایران در حوزه آیورا، به ویژه کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان آیورا، تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: ایران از زمان عهده دار شدن ریاست خود بر این کارگروه تا کنون، فعال و با برنامه ظاهر شده و سه وبینار بسیار موثر برگزار کرده است که امیدواریم این حضور فعال همچنان ادامه داشته باشد.


نشست «ایران و آیورا؛ چشم‌اندازها و فرصت‌ها» نیز به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این اتحادیه با حضور سلمان الفریسی، دبیرکل آیورا؛ مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه؛ نوزیری دبیر کل اکو و مقامات و سفرای کشورهای مختلف برگزار شد. 


خدیجه کریمی، مدیرکل اداره بین الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و رییس کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان آیورا نیز در این نشست گزارشی از اهم اقدامات معاونت زنان از زمان تصدی مسوولیت این کارگروه و برنامه‌های آینده ارائه کرد.


 وی اظهار داشت: تجربه‌ ایران در توانمندسازی بانوان با وجود تحریم‌های قهرآمیز و یک‌جانبه علیه کشورمان به ما ثابت کرد برای آنکه بانوان به توانمندی مطلوب در عرصه‌های مختلف دست یابند باید به آخرین دستاوردهای علمی، فناوری و مهارتی تسلط یابند.


وی خاطرنشان کرد: در این راستا و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف، پژوهشگاه‌ها، مراکز کارآفرینی و برخی از مراجع ملی آیورا در ایران، کمیته ملی آیورا به ریاست معاونت زنان تشکیل و طی جلسات متعدد برنامه جمهوری اسلامی ایران تنظیم و به دبیرخانه آیورا تقدیم شد.
مدیرکل اداره بین الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه برنامه مدنظر طی مکاتبات و نشست‌های متعدد با دبیرخانه آیورا و کشورهای عضو به تصویب نهایی رسید و در زمان‌بندی تعیین‌شده در حال اجرا است، افزود: سال آینده، دهمین سالگرد تاسیس کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان آیوراخواهد بود که درنظر است برنامه‌های بین‌المللی به صورت حضوری برگزار شود.


رییس کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان آیورا در ادامه، بر لزوم تقویت عملکرد اتحادیه، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو، ضرورت مشارکت فعال تمامی کشورهای عضو و اتخاذ رویکرد عمل‌گرا تاکید کرد.


اتحادیه اقیانوس هند یک سازمان بین دولتی است که در 7 مارس 1997 تأسیس شد. آیورا یک سازمان بین‌المللی متشکل از 23 کشور است که با اهداف توسعه پایدار،‌ همکاری‌های اقتصادی،‌ و برطرف سازی موانع همکاری‌های علمی و تجاری میان کشورها فعالیت می‌کند.
​ در سیزدهمین نشست شورای وزیران در پرت استرالیا در نوامبر 2013، مساله توانمندسازی اقتصادی بانوان (WEE) به عنوان یک مساله چند جانبه به رسمیت شناخته شد. در تاریخ 27 اکتبر 2016 در بالی اندونزی در شانزدهمین نشست شورای وزیران، اعلامیه توانمندسازی اقتصادی زنان به تصویب رسید. این بیانیه از اصول مهمی حمایت می‌کند که توانمندسازی زنان و دختران را به عنوان امری ضروری و حیاتی برای رونق اقتصادی و اجتماعی آیورا و دستیابی به هدف 5 توسعه پایدار به رسمیت می‌شناسد.


جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی از ابتدای ژانویه 2022 رسماً به عنوان رئیس کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان اتحادیه کشورهای اقیانوس هند (آیورا) منصوب شد.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما